Občas zkouším koupit firmy, které na prodej vůbec nejsou. Často mě na první dobrou pošlou k šípku, ale já se tak rychle nevzdávám. Zvláště, když jde o firmu s velkým potenciálem, který současný majitel nevidí nebo nedokáže rozvinout.
Pokud máte malou firmu, řekněme do 100 milionů obratu a jednoho dne se rozhodnete, že už dál podnikat nechcete, můžete mít problém. Většina investorů se do koupě obchodního podílu v takových společnostech příliš nehrne.
Prodej firmy je složitý proces, který se může táhnout několik měsíců i let. Podle statistik shromážděných magazínem Forbes prodej úspěšně dokončí jen pětina firem. Polovina prodejů skončí během předinvestiční prověrky. V čem majitelé firem při prodeji nejvíce chybují?
Důvody, proč se majitelé firem rozhodnou podnik prodat, bývají rozdílné. Velmi často je na vině syndrom vyhoření.
Krize je stav nouze, kdy v podniku klesá produkce a hromadí se problémy.
V posledních letech zažívají rodinné firmy obrovský boom.
Podle loňského průzkumu Psychiatrické kliniky 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze trpí syndromem vyhoření každý pátý Čech.
Hodnotu firmy ovlivňují také ceny nemovitostí, které v tuzemsku za poslední roky rapidně stoupají.
Samotný termín „inflace“ není znám již od pradávna. Důsledky tohoto jevu však lidé pociťovali vždy.
Zdlouhavý proces náboru nových pracovníků, přílišná neformálnost nebo chybějící pracovní příručka – to jsou jen některé z častých chyb spojených s řízením lidských zdrojů, jichž se dopouštějí malé a střední firmy. Důsledkem toho jim pak chybí talentovaní zaměstnanci, musejí se vypořádávat s právními spory či trpí atmosféra a výkonnost na pracovišti.